söndag 8 september 2019

Så hur gick det då i Hemliå 2.0?



Vet inte riktigt hur jag ska svara på det. Eller om jag ens vill svara på det. Hur fan skriver man ett fiske som man vill hålla hemligt. Ett fiske man vill ha bara för sig själv. Nu när ens vanliga favoritvatten glider förbi och ur ens liv. Svaret är enkelt. Det gör man inte. Nu är det ju också så att jag inte vet om Hemliå 2.0 kommer leva upp till att bli ett för mig ”nytt” favoritvatten. Men det ser minst sagt lovande ut. Men ok då. Jag har ju ändå tagit på mig rollen som ”berättare”. Det gick bra. Jag levde upp till mitt mantra. Ni vet den om ”en fisk om dagen”. Och det med råge. Trots lågt vatten och allt det där vanliga. Det tog mig bara några kast till att min första lax var krokad. 


Att jag fiskade med ”fiskets” egen ”Professor Xavier”, gjorde ju inte saken sämre. Hade först tänkt kalla honom ”Professor Xavier”, ett namn som passar honom bra just för sina egenskaper att komma i kontakt med fisk. Mannen är ruggig skicklig att få fisken att bita. Men det får bli ”Professor Kalkyl” istället. För hans egenskaper att kalkylera. Det var inte helt säkert att resan skulle bli av. Beroende av alldeles för lite vatten. Hoppet tändes då chanserna på eventuell nederbörd i området var på väg. Vi bestämde att vi skulle vänta tills regnet kom och sen dra. Vilket var en riktig chansning från min sida, visste ju inte om jag skulle komma loss från jobbet. Kan bara säga att jag har riktigt bra och förstående chefer.


Se nu till att få en så du är glad och nöjd när du är tillbaka. Sa en av dem.



Nöjd! Tänkte jag.


Regnet kom, lite men ändå regn. Vi drog. ”Kalkyl” och jag. Planen var att få fisk och hitta ett nytt ställe att fiska på i framtiden. ”Kalkyl” hade planerat allt in i minsta detalj. Jag var bara med på ”tåget” hade jag bestämt. Det skulle visa sig bli allt annat än lätt. Då ”professor Spetsnaz” hade kanske passat honom bättre. Min ”Spetsnaz” tid är för länge sen förbi. Jag var svettig från när vi kom dit tills vi åkte hem. Kan bara säga att backar inte är min grej längre. Fisk fick vi och nya platser hittade vi. Det var magiskt att glida nerströms på Icrossen och plocka punkter att fiska. Trots att fisket var segt så lyckades vi få fisk, mycket till hjälp av ”Professor Kalkyls” skapelse Icrossen. Det är kul att fiska med någon som är en riktig ”mink”, för det är han ”Professorn”. Så här såg det ut. Han fick, han fick en till, en till och så fick jag en. Jag fick se fisk med jämna mellanrum och jag fisk dem på bild. Jag tror att ”Professorn” och jag kommer att fiska mer tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar